Podmienky ochrany osobných údajov

Zásady ochrany osobných údajov

 

  1. Právnická osoba:

 

4IQ Group s.r.o.

IČO: 08323330

DIČ: CZ08323330

so sídlom a prevádzkarňou Krátká 133, 735 41, Petřvald, Česká republika

 

Kontaktné údaje:

 

telefónne číslo:                +421 952 052 036

e-mailová adresa:           info@4iq.sk

web:                                www.4iq.sk

č. ú. :                   

 

(dále také jen: „Spoločnosť“)

 

 

je správcom osobných údajov subjektov údajov, teda subjektom, ktorý určuje účely a prostriedky spracovania osobných údajov subjektu údajov.

 

 

  1. Subjektom údajov sa rozumie v zmysle čl. 4 ods. 1 Nariadenia osoba, ktorej osobné údaje sú spracovávané, tj. zákazník nakupujúci produkty Spoločnosti prostredníctvom elektronického obchodu (e-shopu), elektronickou poštou (e-mailom), telefonicky či osobne na prevádzkarni Spoločnosti (ďalej tiež len: „zákazník“).

 

 

  1. Spoločnosť spracováva nasledujúce osobné údaje zákazníkov:

 

  1. titul, meno a priezvisko,
  2. IČO,
  3. DIČ,
  4. kontaktná adresa,
  5. dodacia adresa,
  6. číslo bankového účtu,
  7. telefónne číslo,
  8. e-mailová adresa,
  9. IP adresa (u zákazníků e-shopu),
  10. „cookies“ (u zákazníků e-shopu).

 

  1. Účelom a právnym základom pre spracovanie osobných údajov zákazníkov je:

 

  • článok 6 ods. 1 písm. b) Nariadenie GDPR, teda že spracovanie je nevyhnutné pre splnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je subjekt údajov, teda pre realizáciu objednávok zákazníkov

 

- týka sa osobných údajov špecifikovaných v článku 3 pod písmenami: a), b), c), d), e), f), g), h)

 

Poskytnutie osobných údajov špecifikovaných v článku 3 pod písm. a), b), c), d), e), f), g), h) týchto Zásad je zmluvnou požiadavkou; je nevyhnutné pre účely plnenia povinností Spoločnosti voči zákazníkom. Telefónne číslo a e-mail sú používané pri realizácii objednávok zákazníkov. Telefónne číslo a e-mail sú taktiež nevyhnutné pre zjednodušenie a zefektívnenie komunikácie so zákazníkom. Zákazník, ktorý neodovzdá Spoločnosti telefónne číslo alebo e-mail, nebude môcť byť v tomto ohľade zo strany Spoločnosti telefonicky či e-mailom kontaktovaný. Ak odmietne zákazník tieto údaje Spoločnosti predať, nie je možné riadne plniť povinnosť Spoločnosti, resp. nie je možné riadne plniť objednávku zákazníka.

 

  • článok 6 ods. 1 písm. a) Nariadenie GDPR, teda súhlas zákazníka so spracovaním osobných údajov

- týka sa osobných údajov špecifikovaných v článku 3 pod písm. h), i), j)

Spoločnosť údaje uvedené v článku 3 pod písm. h), i), j) (teda e-mailovú adresu, IP adresu a „cookies“) využíva na marketingové účely, konkrétne na rozosielanie nepravidelných newsletterov s informáciami o aktuálnych produktoch, zľavách či iných novinkách.

 

Ďalej Spoločnosť údaje uvedené v čl. 3 pod písm. i), j) využíva za účelom inzercie na niektorých internetových stránkach (napr. Facebook) za pomoci reklamných agentúr ako napr. Google Ads.

 

  1. Svoj súhlas so spracovaním osobných údajov môže zákazník kedykoľvek odvolať; ak tak urobia, nemožno údaje, ohľadom ktorých došlo k odvolaniu súhlasu, už ďalej spracovávať. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania založená na súhlase udelenom pred jeho odvolaním.

 

  1. Osobné údaje zákazníkov spracováva Spoločnosť po celú dobu zmluvného vzťahu. Akonáhle dôjde k ukončeniu zmluvného vzťahu, sú osobné údaje zákazníkov spracovávané iba v zmysle ich archivácie podľa nasledujúceho odseku.

 

  1. Osobné údaje zákazníkov uvedené v článku 3 pod písm. h), i), j) sú uchovávané po dobu, po ktorú tieto osobné údaje spracovávané. Ostatné osobné údaje zákazníkov sú uchovávané po dobu desiatich (10) rokov odo dňa realizácie objednávky zákazníka, ibaže osobitný právny predpis stanovuje inak.

 

  1. K osobným údajom zákazníkov má prístup Spoločnosť. V prípade, že by si najala správcu e-shopu či iných zamestnancov/spolupracujúce subjekty pre vybavenie objednávok zákazníkov a účtovníctva, budú títo o zachovaní zásad mlčanlivosti a GDPR riadne poučení a k dodržiavaniu svojich povinností písomne ​​zaviazaní.

 

  1. Mimo samotného subjektu údajov - zákazníka môžu byť jeho osobné údaje ďalej odovzdané:

 

- zamestnancom správcu osobných údajov písomne ​​zaviazaným k povinnosti mlčanlivosti,

- subjektom dodávajúcim správcovi osobných údajov externé služby písomne ​​zaviazaným k povinnosti mlčanlivosti (právny zástupca, správca e-shopu, poskytovateľ IT služieb a pod.),

- orgánom verejnej moci (súd, orgány činné v trestnom konaní, a pod.).

 

  1. Osobné údaje zákazníkov sú získavané od zákazníkov - subjektov údajov, ktorých sa týkajú.

 

  1. Osobné údaje zákazníkov sú uchovávané nasledovne:

 

  1. Správca osobných údajov vedie listinnú evidenciu zákazníkov. Evidencia sa nachádza v sídle Spoločnosti. Šanóny obsahujúce evidenciu sú uložené v uzamykateľných skriniach a prístup k nim má iba Spoločnosť, prípadne zamestnanci Spoločnosti, ktorí sú zaviazaní k povinnosti mlčanlivosti.

 

  1. Správca údajov vedie aj elektronickú evidenciu zákazníkov. Prístup k týmto údajom je možný po zadaní hesla. Heslom je taktiež chránený prístup do účtovného softvéru, ktorý osobné údaje obsahuje.

 

  1. Zákazník má v zmysle čl. 15 Nariadenia právo na prístup k osobným údajom. Toto zahŕňa právo získať od Spoločnosti potvrdenie, či dochádza k spracovaniu jeho osobných údajov, a pokiaľ ich spracováva, potom právo získať prístup k týmto údajom ak nasledujúcim informáciám:

 

  • zoznam osobných údajov, ktoré sú spracované,
  • účel spracovania týchto osobných údajov,
  • príjemcovi alebo kategórie príjemcov, ktorým osobné údaje zákazníka boli alebo budú sprístupnené,
  • zdroje osobných údajov, ak neboli získané priamo od zákazníka,
  • doba spracovania osobných údajov či spôsob jej určenia
  • existencia práva požadovať od Spoločnosti opravu/doplnenie osobných údajov v zmysle čl. 16 Nariadenia, práva požadovať výmaz osobných údajov (právo byť zabudnutý) v zmysle čl. 17 Nariadenia, práva na obmedzenie spracovania osobných údajov v zmysle čl. prenosnosť svojich osobných údajov v zmysle čl. 20 Nariadenia, práva podať sťažnosť na dozornom úrade v zmysle čl. 77 Nariadenia a práva na súdnu ochranu zákazníka v zmysle čl. 78 a 79 Nariadenia.

 

Žiadosť o uplatnenie práva subjektu údajov podľa tohto článku zašle zákazník na e-mailovú adresu Spoločnosti s tým, že Spoločnosť požadované údaje zašle na e-mailovú adresu zákazníka, z ktorej bola žiadosť odoslaná. Ak zašle zákazník žiadosť v listinnej podobe, a ak požiada zároveň o zaslanie informácie podľa tohto článku v listinnej podobe (prípadne ak neuvedie kontaktný e-mail, kam mu bude možné informácie podľa tohto článku zaslať v elektronickej podobe), bude mu Spoločnosťou naúčtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Kč.

 

Spoločnosť je povinná na žiadosť zákazníka v zmysle tohto článku písomne ​​odpovedať bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti; v prípadoch, keď to odôvodňujú osobitné okolnosti, najneskôr do dvoch (2) mesiacov odo dňa prijatia žiadosti. Ak dôjde k odkladu odpovede v zmysle predchádzajúcej vety za bodkočiarkou, je Spoločnosť povinná o tom subjekt údajov informovať do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti, vrátane uvedenia dôvodov pre takýto odklad.

 

Pokiaľ o to zákazník požiada, je Spoločnosť povinná mu vydať aj kópiu osobných údajov, ktoré spracováva, a to primárne v elektronickej podobe. Ak však požiada zákazník o odovzdanie kópií v listinnej podobe, prípadne ak neposkytne Spoločnosti na tento účel e-mailovú adresu, poskytne Spoločnosť kópie v listinnej podobe. Za poskytnutie kópií v listinnej podobe účtuje Spoločnosť administratívny poplatok vo výške 3,- Kč/list.

 

  1. Zákazník má právo po Spoločnosti požadovať opravu či doplnenie osobných údajov v zmysle čl. 16 Nariadenia, a to:

 

  • osobne v mieste sídla Spoločnosti,
  • osobne v mieste prevádzky Spoločnosti,
  • telefonicky na ktorejkoľvek tel. č. špecifikované v bode 1 týchto Zásad,
  • na e-mailovú adresu špecifikovanú v bode 1 týchto Zásad,
  • písomným podaním v listinnej podobe (listom) adresovaným do sídla Spoločnosti.

 

Ak požaduje zákazník opravu či doplnenie osobne alebo telefonicky, vykoná Spoločnosť túto zmenu ihneď, prípadne ihneď subjektu údajov oznámi dôvody, prečo nemožno jeho žiadosti vyhovieť.

 

Ak požaduje zákazník zo strany Spoločnosti na svoju žiadosť písomnú reakciu (viď nasledujúci odsek tohto článku), je povinný podať svoju žiadosť písomne, a to buď v listinnej podobe, alebo e-mailom v zmysle ods. 1 tohto článku.

 

Spoločnosť je povinná na písomnú žiadosť zákazníka v zmysle tohto článku písomne ​​odpovedať bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti; v prípadoch, keď to odôvodňujú osobitné okolnosti najneskôr do dvoch (2) mesiacov odo dňa prijatia žiadosti. Ak dôjde k odkladu odpovede v zmysle predchádzajúcej vety za bodkočiarkou, je Spoločnosť povinná o tom subjekt údajov informovať do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti, vrátane uvedenia dôvodov pre takýto odklad. Písomná odpoveď Spoločnosti bude subjektu údajov poskytnutá elektronicky, ibaže subjekt údajov požiada o zaslanie odpovede v listinnej podobe, alebo iba ak nebude Spoločnosti poskytnutá e-mailová adresa subjektu údajov; v takom prípade bude Spoločnosťou naúčtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Kč.

 

Ak zistí Spoločnosť zmenu spracovávaného údaja (spracovávaných údajov) zákazníka inak ako zo strany tohto subjektu údajov (napr. vlastným vyšetrovaním z verejného registra alebo zoznamu či inej verejne prístupnej evidencie), vykoná aktualizáciu osobných údajov sám, a písomne ​​či telefonicky o tom subjekt údajov upovedomí.

 

  1. Zákazník má právo po Spoločnosti požadovať výmaz svojich osobných údajov (právo byť zabudnutý) v zmysle čl. 17 Nariadenia, to však iba:

 

  • ak nie sú už tieto údaje potrebné na účel, na ktorý sú spracovávané,
  • neexistuje žiadny právny dôvod na spracovanie týchto údajov,
  • ak boli osobné údaje spracované protiprávne,
  • ak je potrebné, aby boli osobné údaje vymazané na splnenie právnej povinnosti.

 

Aj keby boli splnené vyššie špecifikované podmienky, právo na výmaz osobných údajov zákazník nemá, ak je spracovanie nevyhnutné:

 

  • na výkon práva na slobodu a informácie
  • na splnenie právnej povinnosti podľa platných a účinných právnych predpisov, prípadne na splnenie úlohy vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci,
  • na účely archivácie vo verejnom záujme, vedeckého či historického výskumu alebo na účely štatistické,

 

  • z dôvodu verejného záujmu v oblasti verejného zdravia,
  • na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov.

 

Žiadosť o uplatnenie práva zákazník podľa tohto článku zašle na e-mailovú adresu Spoločnosti s tým, že Spoločnosť požadované údaje zašle na e-mailovú adresu zákazníka, z ktorej bola žiadosť odoslaná. Ak zašle zákazník žiadosť v listinnej podobe, a ak zároveň požiada o zaslanie informácie podľa tohto článku v listinnej podobe (prípadne ak neuvedie kontaktný e-mail, kam mu bude možné informácie podľa tohto článku zaslať v elektronickej podobe), bude mu Podnikateľom naúčtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Kč.

 

Spoločnosť je povinná na žiadosť zákazníka informácie o opatreniach prijatých v súvislosti s jeho žiadosťou podľa tohto článku, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti; v prípadoch, keď to odôvodňujú osobitné okolnosti, najneskôr do dvoch (2) mesiacov odo dňa prijatia žiadosti. Ak dôjde k odkladu odpovede v zmysle predchádzajúcej vety za bodkočiarkou, je Spoločnosť povinná o tom zákazníka informovať do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti, vrátane uvedenia dôvodov pre takýto odklad.

 

  1. Zákazník má právo po Spoločnosti požadovať obmedzenie spracovania svojich osobných údajov v zmysle čl. 18 Nariadenia, to však iba:

 

  • ak popiera presnosť osobných údajov, a to po dobu, než presnosť Spoločnosť overí; tieto osobné údaje potom môžu byť po dobu trvania obmedzenia spracovania spracované iba v zmysle uloženia na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov, v dôležitom verejnom záujme, na ochranu záujmov inej fyzickej či právnickej osoby, alebo len so súhlasom zákazníka,
  • ak je spracovanie osobných údajov protiprávne, a zákazník nechce využiť právo byť zabudnutý v zmysle čl. 17 Nariadenia, ale tohto práva,
  • Spoločnosť už osobné údaje zákazníka nepotrebuje na účely spracovania, ale zákazník ich potrebuje na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov.

 

Ak využije zákazník toto právo, je Spoločnosť povinná ho ešte pred uplynutím doby pre obmedzenie spracovania jeho osobných údajov informovať o tom, že bude obmedzenie spracovania zrušené.

 

Spoločnosť je povinná informovať všetkých príjemcov osobných údajov zákazníka o opravách, výmazoch alebo obmedzení spracovania konkrétnych osobných údajov.

 

Žiadosť o uplatnenie práva podľa tohto článku zašle zákazník na e-mailovú adresu Spoločnosti s tým, že Spoločnosť požadované údaje zašle na e-mailovú adresu zákazníka, z ktorej bola žiadosť odoslaná. Ak zašle zákazník žiadosť v listinnej podobe, a ak požiada zároveň o zaslanie informácie podľa tohto článku v listinnej podobe (prípadne ak neuvedie kontaktný e-mail, kam mu bude možné informácie podľa tohto článku zaslať v elektronickej podobe), bude mu Spoločnosťou naúčtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Kč.

 

Spoločnosť je povinná poskytnúť na žiadosť zákazníka informácie o opatreniach prijatých v súvislosti s jeho žiadosťou podľa tohto článku, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti; v prípadoch, keď to odôvodňujú osobitné okolnosti, najneskôr do dvoch (2) mesiacov odo dňa prijatia žiadosti. Ak dôjde k odkladu odpovede v zmysle predchádzajúcej vety za bodkočiarkou, je Spoločnosť povinná o tom zákazníka informovať do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti, vrátane uvedenia dôvodov pre takýto odklad.

 

  1. Zákazníka má právo na Spoločnosti uplatniť svoje právo na prenositeľnosť osobných údajov v zmysle čl. 20 Nariadenia, ktoré zahŕňa právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, a právo odovzdať tieto údaje inému správcovi osobných údajov, ak sú tieto osobné údaje spracovávané automatizovane. Ak je to technicky uskutočniteľné, má zákazník právo požadovať od Spoločnosti, aby boli tieto osobné údaje odovzdané (zaslané) inému správcovi údajov priamo.

   

Žiadosť o uplatnenie práva subjektu údajov podľa tohto článku zašle zákazník na e-mailovú adresu Spoločnosti s tým, že Spoločnosť požadované údaje zašle na e-mailovú adresu zákazníka, z ktorej bola žiadosť odoslaná. Ak zašle zákazník žiadosť v listinnej podobe, a ak požiada zároveň o zaslanie informácie podľa tohto článku v listinnej podobe (prípadne ak neuvedie kontaktný e-mail, kam mu bude možné informácie podľa tohto článku zaslať v elektronickej podobe), bude mu Spoločnosťou naúčtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Kč.

 

Spoločnosť je povinná na žiadosť zákazníka poskytnú informácie o opatreniach prijatých v súvislosti s jeho žiadosťou podľa tohto článku, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti; v prípadoch, keď to odôvodňujú osobitné okolnosti, najneskôr do dvoch (2) mesiacov odo dňa prijatia žiadosti. Ak dôjde k odkladu odpovede v zmysle predchádzajúcej vety za bodkočiarkou, je Spoločnosť povinná o tom zákazníka informovať do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti, vrátane uvedenia dôvodov pre takýto odklad.

 

  1. Ak Spoločnosť neprijme opatrenia, o ktoré zákazník požiadal, je Spoločnosť povinná zákazníka opäť v lehote do jedného (1) mesiaca odo dňa prijatia žiadosti informovať o dôvodoch.

 

  1. Zákazník má právo podať na Úrade pre ochranu osobných údajov (ďalej tiež len: „Úrad“) v zmysle čl. 77 Nariadenia sťažnosť, ak sa domnieva, že spracovaním jeho osobných údajov došlo zo strany Spoločnosti k porušeniu Nariadenia. Proti záväznému rozhodnutiu tohto úradu, alebo v prípade, že sa Úrad sťažností nezaoberá alebo ak neinformuje zákazníka do troch (3) mesiacov odo dňa podania sťažnosti o postupe vo veci je zákazník oprávnený požadovať súdnu ochranu.

 

Kontakt na Úrad je nasledovný:

 

Úrad na ochranu osobných údajov

sídlo: Hraničná 4826/12, 820 07 Ružinov, Slovensko

tel.: +421 2323 132 14

web: dataprotection.gov.sk/uoou/

email: statny.dozor@pdp.gov.sk

 

  1. Zákazník má právo na súdnu ochranu, a to ako voči Úradu, tak voči Spoločnosti ako správcovi osobných údajov. Podrobnejšie informácie k uplatneniu práva na súdnu ochranu sú špecifikované v čl. 78 a 79 Nariadenia.

 

  1. Ak je pravdepodobné, že určitý prípad porušenia zabezpečenia osobných údajov bude mať za následok vysoké riziko pre práva a slobody zákazníka (s výnimkou prípadov, keď ustanovenie čl. 34 Nariadenia GDPR tento postup Spoločnosti neukladá), je Spoločnosť povinná ohlásiť Úradu akékoľvek porušenie zabezpečenie osobných údajov, a to v lehote bez zbytočného odkladu, najneskôr do 72 hodín od okamihu zistenia. Ak spoločnosť nestihne ohlásiť porušenie zabezpečenia do 72 hodín, je povinná súčasne s neskorým ohlásením uviesť Úradu dôvody takéhoto oneskorenia. Pravidlo o povinnosti oznámenia porušenia zabezpečenia Úradu sa neuplatní, ak je nepravdepodobné, že by malo za následok riziko pre právo a slobody dotknutých osôb. Oznámenie na Úrad musí obsahovať náležitosti stanovené čl. 34 Nariadenia GDPR.

 

  1. Spoločnosť nemenovala poverencov na ochranu osobných údajov.

 

  1. Spoločnosť uchováva osobné údaje výlučne na území EÚ.

 

  1. Cookies sú textové súbory obsahujúce malé množstvo informácií, ktoré sa pri návšteve eshopu – webových stránok sťahujú do Vášho zariadenia. Súbory cookies sa následne pri každej ďalšej návšteve odosielajú späť na webovú stránku alebo inú webovú stránku, ktorá ich rozpozná. Súbory cookies plnia rôzne úlohy, napríklad umožňujú efektívnu navigáciu medzi webovými stránkami, zapamätanie si Vašich preferencií a celkovo zlepšujú skúsenosť používateľa. Dokážu tiež zaistiť, aby reklamy zobrazované on-line boli lepšie prispôsobené Vašej osobe a Vašim záujmom.

 

  1. Spoločnosť si Vás týmto dovoľuje informovať, že používa na svojich webových stránkach nasledujúce typy súborov cookies:

 

  1. a) nevyhnutné cookies – tieto súbory cookies nezhromažďujú informácie a údaje, na základe ktorých je užívateľ webovej stránky individuálne identifikovateľný, sú ale nevyhnutné pre základnú prevádzku našej webovej stránky. Patria sem napríklad cookies, ktoré Vám umožňujú prihlásiť sa do svojho účtu. Bez týchto cookies nie je možné zabezpečovať riadnu prevádzku našej stránky. Ak nechcete, aby sa tieto cookies ukladali, zmeňte si nastavenia v prehliadači.

 

  1. b) funkčné cookies – tieto súbory cookies umožňujú zapamätať sa preferencie používania ako napríklad nastavenie zvolené pri prehliadaní navštívenej stránky, užívateľské meno, obľúbené dokumenty atď. pre zlepšenie užívateľského komfortu.

 

  1. c) štatistické cookies – tieto súbory cookies nám pomáhajú porozumieť tomu, ako návštevníci interagujú s webovými stránkami anonymným zhromažďovaním a oznamovaním informácií, tým zlepšujeme naše stránky.

 

  1. d) marketingové cookies – tieto súbory cookies sa používajú za účelom poskytovania a zobrazovania reklamy na základe záujmov užívateľov webových stránok alebo zhromažďovania osobných údajov od nich na budúce marketingové účely. Na základe týchto súborov je pre nás možné relevantnejšie a efektívnejšie zacieliť priamu marketingovú komunikáciu, ale aj obmedziť počet zobrazovaní reklamy.

 

  1. e) analytické cookies – tieto súbory cookies slúžia na získanie údajov o návštevnosti webovej stránky, identifikujú pôvod návštevy a tiež zisťujú a zbierajú informácie o tom, ako využíva návštevník túto webovú stránku a slúži na zlepšovanie a zjednodušenie užívateľského rozhrania stránky.

 

  1. Súhlas na využívanie súborov cookies nám poskytuje automaticky pri prvej návšteve našich internetových stránok

 

  1. Povolenie cookies v nastavení internetového prehliadača sa považuje za súhlas so spracovaním osobných údajov.

 

  1. Súhlas s ukladaním súborov cookies môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom nastavenia svojho internetového prehliadača.

 

                                                                         

 

Dňa 16.2.2023

                                                                                                                                                                                             

 

                                                                                                                                                                                                               4IQ Group s.r.o.